AEG LAVATHERM 59820

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG LAVATHERM 59820 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Yvonne Musger 22-08-2013
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59820

Bij "gebruiksgemak" is alles wel een 9 waard, behalve het "SCHOONMAKEN van het COMPARTEMENT ONDER DE TROMMELDEUR".
Dit IS werkelijk een ONMOGELIJKE OPGAVE.

DPB1975 24-01-2012

Hallo,
Ik heb een AEG electrolux wasdroger 'T59820' sinds 2009.
Ik ben absoluut niet tevreden over deze droger die mij ruim 800 euro heeft gekost.
Ik vind dat het belachelijk lang duurt voordat de was droog is.
Met een halve trommel duurt het meer dan 3 uur voordat het wasgoed droog is en het wasgoed krimpt.
Bij mijn vorige droger was dezelfde hoeveelheid wasgoed binnen een uur droog zonder te krimpen.

Ik heb al een klacht ingediend bij AEG electrolux maar hier wordt niet op echt op gereageerd,behalve met een standaard mailtje dat ik zelf maar een oplossing moet zoeken op "mijn apparaten.nl"
Je verwacht toch wat meer kwaliteit en service voor het grote bedrag wat je investeerd.
Ik koop in ieder geval nooit meer iets van AEG.

Schmootje 13-04-2011
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59820

Na ongeveer een jaar gebruik was de droger defect. AEG servicedienst gebeld en er kwam een monteur. Deze heeft een riem vervangen. De droger functioneerde weer, hetzij maar twee maanden. Hierna wederom hetzelfde defect. Trommel draaide niet meer, bleef hard brommen. Wederom servicedienst gebeld, monteur kwam en heeft aangegeven dat de eerste monteur een fout had gemaakt en dat deze storing "niet had hoeven gebeuren" hij had wederom de riem vervangen en tevens heeft hij de motor (die helemaal defect was) geknutseld. Wat bedoel ik hiermee: hij heeft van een oude bestaande motor een onderdeel genomen en dit op het nog wel functionerende deel van de motor geplaatst. Inmiddels functioneert de droger weer met een combi motor. De vraag is alleen: voor hoe lang?
Verder geen klachten over het resultaat van deze droger, alleen niet blij met de servicedienst van AEG... omdat ook onze wasmachine (vermoedelijk van dezelfde partij) het binnen 1,5 jaar heeft begeven en wij ook hiervoor 3x een monteur hebben gehad van AEG die met het nodige kunst en vliegwerk onze apparaten weer aan de praat hebben gebracht geldt voor ons: nooit meer een AEG, want AEG laat je WEL in de steek!
De service dienst heeft ons niet altijd even netjes behandeld en dan heb ik me nog zachtzinnig uitgedrukt...

Karin 21-01-2016

ik heb ook een aeg, was 5 jaar geleden rond de 800 euro. nu ook al stuk. de moter doet het niet meer.AEG gebeld helaas geen garantie op de moter. ze willen wel een nieuwe plaatsen 200 euro. nee bedankt... ik koop wel een indesit!
voor mij ook NOOIT meer een AEG. AEG laat je idd wel in de steek.

Martho 15-06-2010
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59820

Deze fantastische droger heb ik reeds drie jaar (intensief)in gebruik! Ik heb nu de passende AEG Lavamat erbij gekocht omdat de oude, na 17 jaar trouwe dienst, aan een dure reparatie toe was. Katoen intensief (het langst durende programma) geeft in het begin 160 min. aan, maar stelt dat iedere keer (naar beneden) bij. De andere programma's doen dat ook. Zelfs wol en zijde komt er perfect uit. Belangrijk: Na ieder gebruik de programmaknop weer op nul draaien, anders geeft hij niet aan dat het pluizenfiltermatje moet worden schoongemaakt. Het deurfilter maak ik na iedere droogbeurt schoon! Het geluid valt erg mee voor een droger. Alleen is nu het lampje voor de binnenverlichting stuk, ik krijg het beschermkapje er met geen mogelijkheid af om er een nieuw lampje in te zetten.

Imhotep62 29-10-2009
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59820

Prima droger moest wel wennen aan de luidere geluidsproductie van deze machine maar dat komt vooral door de warmtepomp. De combinatie met de AEG wasmachine54480 is perfecr en prima prijs!

Peter59 03-06-2009
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59820

Wij hebben de AEG Lavatherm 59820 droger nu 2,5 maand in gebruik, wij zijn absoluut niet tevreden over deze droger.
Deze machine hebben we aangeschaft om zijn z.g.n. energie zuinigheid, ik heb hier grote vraagtekens bij.
Om de was droog te krijgen moet je deze op extra kastdroog zetten, het programma duurt dan 3,5 uur tot 4 uur, bij het normale kastdroog programma is de was gedeeltelijk niet droog.
Hier voor een Miele droger gehad, deed de zelfde was in de helft van de tijd drogen t.o.v. deze AEG

Carl_Ng 26-05-2009
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59820

De droger deed het eerst niet goed, zie mijn eerdere vragen. De eerste AEG monteur heeft het apparaat alleen doorgemeten, zei dat hij goed was en op een geaard stopcontact moest worden aangesloten; en vroeg mij een bedrag van € 87,31 te betalen. We hebben de machine met een tussenstuk bovenop onze Miele W3241 wasmachine geplaats en op een gezamenlijke 2-weg geaarde trekschakelaar aangesloten. Hij heeft nog één keer een programma gedraaid (weer niet droog)en gaf vervolgens de geest. AEG heeft vervolgens op mijn verzoek een andere monteur gezonden. Deze heeft de klacht serieus onderzocht. Het bleek noodzakelijk om de computer te vervangen; deze was kennelijk vanaf het begin niet in orde. Nu droogt de AEG 59820 perfect. Zelfs op de stand kastdroog zonder knopje intensief komen handdoeken er kurkdroog uit.
Wat betreft duurzaamheid kan ik nog geen oordeel geven. Mijn oude AEG SB2001 slagboormachine is meer dan 20 jaar oud en gaat nog steeds door het hardste beton als een mes door de boter.
Ik hoop dat deze warmtepomp wasdroger ook lang meegaat.

marcbraaksma 25-04-2009
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59820

We hebben deze machine nu een week en hij bevalt goed.
Hiervoor een bauwknecht afvoerdroger, die vlekken veroorzaakte in de kleding, waardoor de halve was alsnog aan de lijn ging in plaats van in de droger.

We hebben deze gekozen vanwege het lage energieverbruik en de 7kg hoeveelheid (past bij wasmachine).

De machine droogt uitstekend. Hij staat met een tussenzet op een AEG wasmachine. Daar zit ook een uitschuifbaar plankje bij. Ideaal. E.e.a. op advies van de dealer.

Wel maakt de machine uitdrukkelijk geluid bij het drogen. Daar worden wij 's nachts niet wakker van, maar het bromt een beetje.

Met de afvoer op de afvoerpijp en de deur even omgezet, hebben wij er verder geen omkijken naar. Prima machine.

PS leuk zoemertje (kan uit).

Mrs Martine 07-03-2009
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59820

Deze wasdroger heb ik nu 3 weken in mijn bezit. Ik wilde graag een energiezuinige droger, omdat hij vaak gebruikt wordt.

De wasdroger bevalt heel goed; hij droogt alles prima en soms ook binnen de tijd die ervoor staat. De filters zijn gemakkelijk schoon te maken.

Bijna alles kan erin, alleen sokken met elastan krimpen erg, dus die gaan er niet in.

Veel dingen zijn meteen vanuit de droger op te vouwen, dus het scheelt ook veel qua strijken.

Ik vind niet dat de wasdroger te veel lawaai maakt. Van condensvorming merk ik absoluut niets; wat mij opvalt is dat de droger niet heel heet wordt en daardoor ook niet veel warmte afscheidt naar de omgeving toe. De droger staat in een ingebouwde kast in de keuken, naast de wasmachine en ik laat altijd de deur op een ruime kier staan voor de ventilatie. De droger staat samen met de wasmachine op 1 dubbel stopcontact, wat prima gaat.

Kortom: Deze wasdroger kost wel wat meer, maar het is een toppertje. Ik kan hem iedereen aanraden.

MHE 26-01-2009
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59820

Droogt prima. Ook handige zoemtoon wanneer de was klaar is. Let er wel op dat je iedere droogbeurt de filters schoon maakt. Dit kan trouwens relatief eenvoudig. geluidsniveau is ook acceptabel. Al met al zeer tevreden over deze droger.
A-label was voor mij een vereiste mits het prijsverschil niet meer dan ca. euro 250,-- zou zijn. Met de frequentie waarin wij drogen was dit zeker binnen 5 jaar terug verdient. er vanuit gaande dat een droger
zeker 10 jaar mee moet gaan een goede aankoop.

stefaan van damme 15-09-2007
Geschreven voor: AEG LAVATHERM 59820

Paar weken in bezit; was een dure aankoop ivg met andere toestellen maar zijn geld zeker waard; kamer warmt niet op, dus warmte blijft in de machine. Zeer stil. Ongelooflijk eenvoudige display. En energieklasse A, dus machine verdient zich snel(ler) terug. Alleen het uiterlijk doet wat goedkoop aan.

prima koop

vanhaver 15-01-2007

Een stille en - belangrijk- energiezuinige droger. Makkelijk in gebruik. Hij
doet zijn werk goed en er zijn voldoende mogelijkheden om het apparaat aan te
passen aan je eigen wensen (bijv. standaard extra droog). Aparte programma's
voor wol, zijde en jeans. Gewoon een goede koop.